Laureatka programu MasterChef w kampanii „Pora na pomidora”

Rozpoczęła się 6. edycja kampanii „Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców”. Ma ona zachęcać do regularnego spożywania polskich warzyw i owoców, szczególnie tych sezonowych. Inspiracji do gotowania  z wykorzystaniem krajowych produktów dostarczy zwyciężczyni III edycji programu MasterChef – Dominika Wójciak, ambasadorka kampanii.

Pora na pomidoraWraz z początkiem 2016 r. eksperci Instytutu Żywności i Żywienia (IŻŻ) wprowadzili nową wersję piramidy żywienia, której nadrzędnym celem jest modyfikacja nawyków żywieniowych Polaków. Największą zmianą względem poprzedniej wersji piramidy jest „awans” warzyw i owoców na pierwsze miejsce wśród grup produktów spożywczych zalecanych do spożycia.

– Tegoroczna edycja kampanii „Pora na pomidora” idealnie wpisuje się w najnowsze zalecenia naukowców. Od lat, w ramach kampanii, przekonujemy, by warzywa i owoce stanowiły podstawę zbilansowanej diety każdego z nas. Gotowane, pieczone czy surowe – powinny jak najczęściej pojawiać się na naszym talerzu. Chcemy pokazać rodzicom, jak zadbać o właściwy sposób odżywiania dzieci oraz przekonać do regularnego jedzenia polskich warzyw i owoców, które są cennym źródłem witamin i minerałów – mówi Agnieszka Falba-Gałkowska, Dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, organizatora kampanii „Pora na pomidora”.

W tym roku kampanię wesprze swoją wiedzą i pomysłami na warzywne i owocowe dania wyjątkowy ambasador – Dominika Wójciak, laureatka III edycji programu MasterChef, autorka bloga „Kulinarne Bezdroża” i książki „Warzywo – 100 sposobów na jarzynę”.

Dominika W├│jciak_ambasadorka kampanii Dokładnie tak, jak brzmi nazwa mojego bloga, razem z amatorami gotowania chcę przemierzać „kulinarne bezdroża”. Polskie owoce i warzywa są mi bardzo bliskie, gdyż uważam, że najlepsze i najzdrowsze jest to, co nasze, lokalne. Sezonowość i różnorodność w gotowaniu jest niezwykle ważna, dlatego w moich przepisach, które powstaną w ramach kampanii, z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie – smakowite desery owocowe dla dzieci, pożywne przekąski warzywne dla młodzieży czy obfitujące w witaminy obiady dla całej rodziny. Chciałabym, aby gotowanie i wspólne jedzenie było jedną  z najprzyjemniejszych czynności w ciągu dnia – mówi Dominika Wójciak, ambasadorka kampanii „Pora na pomidora”.

Oprócz współpracy ze znaną blogerką, w trakcie kampanii zaplanowano również takie działania, jak warsztaty warzywno-owocowe w wybranych gimnazjach czy konkursy dla rodziców i młodzieży. Na stronie internetowej www.poranapomidora.com, która jest bogatym źródłem wiedzy na temat polskich warzyw i owoców, można zapoznać się z informacjami dotyczącymi prawidłowego żywienia dzieci, a także przepisami na dania z wykorzystaniem rodzimych produktów.

Organizatorem działań, sfinansowanych ze środków Funduszu Promocji Owoców  i Warzyw, jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych.