Atrakcyjna zabudowa stoiska targowego – o czym należy pamiętać?

Funkcja, jaką pełni stoisko targowe, jest niezwykle prosta – ma przyciągać uwagę Klientów, prowokować ich do bliższego zapoznania się z ofertą i sprzedawać, zarówno produkty lub usługi składające się na ofertę, jak i samą firmę.

O ile cele są łatwe do sprecyzowania, to ich realizacja jest już zupełnie inną bajką. Zaprojektowanie odpowiedniej ekspozycji to niezwykle trudna sztuka, która nie każdemu się udaje. Mak zatem powinna wyglądać dobra zabudowa stoiska targowego?

Twoje stoisko to Twoja wizytówka

Bardzo często zdarza się, że firmy nie przywiązują należytej uwagi do szczegółów. Zwiedzając hale targowe nie można oprzeć się wrażeniu, że w wielu przypadkach, czas świetności zabudowy stoisk targowych dawno już przeminął. O ile wizyta na targach z odświeżonym stoiskiem, które było używane przed rokiem, niekoniecznie musi być wpadką, to wystawienie systemu, który nosi wyraźne ślady zużycia, to już promocyjna porażka.

Przed wizytą na targach warto, a nawet trzeba określić stan systemu, którego planujemy użyć. Delikatny lifting to nie wszystko, zabudowa stoisk targowych powinna wyglądać tak, jakby została wykonana wczoraj.

Zaskakuj i wzbudzaj zainteresowanie

Do stoiska targowego należy podejść jak do pustej przestrzeni, wymagającej kreatywnego zagospodarowania. Wyobraź sobie, że jest to czyste płótno, na którym musisz stworzyć dzieło, które poruszy tłumy. A teraz zadaj sobie pytanie – jaki przekaz chcesz na nim umieścić? Intrygująca zabudowa stoiska targowego, miejscami ocierająca się o kontrowersje, nie musi być nieporozumieniem. Twój cel jest bowiem jasny – masz wzbudzić zainteresowanie tłumów, a nie jedynie garstki. Stoisko wystawiennicze powinno w każdym calu odzwierciedlać charakter firmy. Można to także osiągnąć, stawiając na prostą i stonowaną zabudowę. Przecież w menu najlepszych polskich restauracji także znajduje się kotlet mielony. Ważna jest natomiast forma jego podania.

Ekspozycja targowa powinna być zatem tworzona wokół jednej zasady – pokaż się z innej strony niż Twoi konkurenci. Obawiasz się, że będzie to wymagało zaangażowania dodatkowych środków i czasu? Masz słuszność, jednak do tematyki targów, należy podchodzić jak do typowej inwestycji – im więcej dasz od siebie, tym więcej zyskasz.

Idź z duchem czasu

Najprawdopodobniej na co dzień korzystasz z dobrodziejstw zdobyczy techniki w postaci smartfona i szybkiego Internetu. Zdaj sobie sprawę z tego, że Twoi Klienci także są online. W czasach, kiedy Internet urósł do rangi podstawowego medium, pominięcie takiego kanału promocji byłoby, mówiąc delikatnie, wielkim nieporozumieniem.

Zabudowa stoisk targowych powinna uwzględniać miejsce na kod QR. Nie jakąś niewielką przestrzeń gdzieś na boku, a wyraźne, dobrze widoczne i przyciągające uwagę miejsce. Zdziwisz się, jak wiele osób korzysta z szybkiego dostępu do informacji. Nie lekceważ także potęgi social mediów. Wśród wszystkich materiałów promocyjnych, zawrzyj informację o nagrodach dla wszystkich osób, które polubią fanpage firmy. Możesz być pewien, że to naprawdę działa.

Tryskaj pomysłami

Niezwykle istotne jest, aby zabudowa stoiska targowego Twojej firmy, idealnie odzwierciedlała jej charakter. Kto, jak nie Ty, może lepiej znać Twoją firmę? Zamawiając projekt i wykonanie stoiska, niezwykle istotne jest, abyś przekazał wykonawcy możliwie najwięcej informacji i własnych pomysłów. Nie wystarczy wybrać gotowy produkt z katalogu. Pamiętaj o tym, o czym mówiliśmy na początku – Twoje stoisko to Twoja wizytówka.

Koszty? To kwestia poboczna. Pamiętaj, że jeżeli zadbasz o wszystkie szczegóły, każda zainwestowana przez Ciebie złotówka, zwróci się ze sporą nawiązką. Oszczędności w tym temacie są równoznaczne ze stwierdzeniem, że nie chcesz wywindować firmy na nowy, wyższy poziom.

Więcej informacji dostarczyć może Polexpo – zabudowa stoisk targowych w wielkim stylu.