Najbardziej opłacalne formy promocji w miejscu sprzedaży

W obliczu tak ogromnej konkurencji, jaka panuje niemalże w każdym sektorze rynku, przedsiębiorcy muszą stawiać na kompletną strategię reklamową, dzięki której ich oferta będzie się wyróżniać.

Nie można w tych działaniach pomijać promocji w miejscu sprzedaży, której efektem ma być nakłonienie zainteresowanego już odbiorcy do nabycia produktu bądź usługi. Sprawdź, jakie narzędzia promocyjne wykazują największą skuteczność i cieszą się największym powodzeniem.

Atrakcyjna ekspozycja towarów

Okazuje się, że potencjalni klienci zwracają uwagę na ofertę sprzedażową w ramach jej ekspozycji. To dlatego większość właścicieli obiektów handlowych stosuje się ściśle do wskazań, jakie wiążą się z merchandisingiem. Co ciekawe, już samo ułożenie produktów na półkach w odpowiedni sposób, może przynieść pożądane efekty.

To dlatego na samym wejściu do sklepu zachęcają produkty w specjalnej ofercie cenowej. To dlatego produkty o przeciętnej cenie układane są na wysokości wzroku, te najdroższe na wyższych partiach regałów a te najtańsze jak najniżej, by potencjalny klient w ogóle nie zwrócił na nie uwagi.

Promocja w miejscu sprzedaży przy użyciu technik merchandisingu zakłada też wykorzystywanie drukowanych narzędzi, które zwracają uwagę. To między innymi listwy reklamowe tuż przy cenach produktów albo ekspozytory z ulotkami informującymi o cechach produktów tuż przy nich.

Standy i stojaki reklamowe

Tanią i skuteczną formą w miejscu sprzedaży są także ekspozytory i tzw. stojaki na ulotki, broszury, katalogi. Ustawia się je tuż przed wejściem do sklepu, przy kasach sklepowych, przy danych produktach. Ich zaletą jest niska cena i możliwość wielokrotnego wykorzystywania. Kolejnym walorem jest możliwość ustawiania ich dokładnie tam, gdzie chcemy.

Pamiętajmy, że potencjalny klient nie lubi nachalnej reklamy i ekspozytory właśnie taką opcje dają. Jeśli są zainteresowani, sami sięgną po materiał drukowany, by dowiedzieć się o ofercie więcej. Z drugiej jednak strony, jeśli stand z informacją zostanie ustawiony w złym miejscu, może być całkowicie niezauważony.

Współpraca z hostessą

Nieco droższą, ale za to wykazującą największą skuteczność opcją promocji w miejscu sprzedaży, są hostessy. Współpraca z nimi pozwala zaoferować bezpośredni kontakt pomiędzy potencjalnym odbiorcą a reprezentantem firmy. Dzisiaj inwestuje się we współprace z hostessami. Nie chodzi już o to, by atrakcyjne dziewczyny z uśmiechem na ustach jedynie wręczały ulotkę informacyjną czy też zapraszały do degustacji towaru.

Dzisiaj przechodzą one szkolenie produktowe, dzięki czemu zyskują wiedzę o ofercie firmy. To sprawia, że rzeczywiście mogą porozmawiać z zainteresowanym klientem i przedstawić mu szczegółową ofertę. W ten sposób niejednokrotnie przekonują do zakupu, a firma osiąga większy zysk. Jeśli tylko akcja promocyjna z udziałem hostess będzie przeprowadzona w sposób profesjonalny, uznaje się, że inwestycja w ten rodzaj promocji w miejscu sprzedaży jest najbardziej opłacalny i wykazuje największą skuteczność. Jeśli dodatkowo promocja zostanie połączona z ustawieniem ekspozytorów na ulotki, przedsiębiorca może liczyć na naprawdę spore zyski.

Artykuł przygotowany w oparciu o stronę internetową WIST, producenta ekspozytorów i regałów sklepowych.